illustrasjon studenter.jpg

Spennende produkter lokker studentene

Bedriftens rykte og omdømme er en viktig faktor når studentene velger arbeidssted. Spennende produkt og tjenester lokker talenter når de skal velge sin fremtidige arbeidsgiver.

Publisert

Ill.foto: Colourbox.

Landets studenter har delt sin mening om hvilke potensielle arbeidsgivere som har de mest spennende produktene og tjenester. Dette er en del av Universums studentundersøkelse hvor over 8500 norske studenter har deltatt.

Blant økonomistudentene er L'Oréal oppfattet som bedriften med de mest attraktive produktene og tjenester, etterfulgt av Schibsted og Quartz+Co.

Ingeniørstudentene har Kongsberg Automotive på topp, tett etterfulgt av Volvo Aero og Rolls-Royce.

De norske IT studentene vurderer Funcom til å ha de mest spennende produktene, deretter Google og Opera Software.

- Bedriftens rykte og ømdømme påvirker hvordan potensielle arbeidstakere ser på bedriften, og hvordan de vurderer mulighetene for å starte sin karriere der. Alle de nevnte bedriftene jobber godt med dette, og har en sterk posisjon blant sin målgruppe, sier Jannicke Klock, prosjektleder hos Universum.

Topp 10 – Mest attraktive/spennende produkt og tjenester – Økonomistudenter

1L'Oréal
2Schibsted
3Quartz+Co
4Microsoft
5Procter & Gamble
6Geelmuyden.Kiese
7IKEA
8Rolls-Royce
9A.T. Kearney
10Statkraft

Topp 10 – Mest attraktive/spennende produkt og tjenester –Ingeniørstudenter

1Kongsberg Automotive
2Volvo Aero
3Rolls-Royce
4Ulstein Group
5Kongsberg Gruppen
6Odfjell Drilling
7FMC Technologies
8Siemens
9Microsoft
10Veidekke

Topp 10 – Mest attraktive/spennende produkt og tjenester –Ingeniørstudenter

1Funcom
2Google
3Opera Software
4Kongsberg Gruppen
5Bouvet
6Cisco Systems
7Akers Solutions
8Forsvaret
9Bekk Consulting
10Microsoft
Powered by Labrador CMS