bjørn-kjos-nov09.jpg

NM i kommunikasjon

Kommunikasjonsfolket har kåret bedriftene som er best på kommunikasjon: DnB NOR, Storebrand, Statoil og Røde Kors vinner i sine bransjer. Norwegian har det beste kommunikasjonsteamet og Stormberg er suveren på innovativ kommuniksajon. 

Publisert

Trine Larsen, leder i Hammer & Hanborg Norge.

– God kommunikasjon anno 2010 er åpen, ærlig og rett frem. Dette er tydelig når norske kommunikasjonsfolk velger sine vinnerbedrifter, sier Trine Larsen, leder i Hammer & Hanborg Norge.

Best på kommunikasjon

Norske kommunikasjonsfolk har kåret hvilke bedrifter som er best på kommunikasjon i fire ulike bransjer. Nedenfor følger vinnerne.

Bank og finans: DnB NOR vinner for ”hvordan selskapet håndterte finanskrisen, men også for en synlig kommunikasjon som tiltaler det norske folket”.

Forsikring: Storebrand vinner, fordi selskapet er en ”åpen og ærlig trygghetsleverandør”.

Les også: Knallstart på karrieren

Olje, gass og energi: Statoil vinner ”for profesjonell kommunikasjon og for at selskapet møter kritikk på en troverdig måte.”

Les også: Norske bedrifter vinner talentene

Ideelle organisasjoner: Røde Kors vinner takket være en ”tydelig og rett frem kommunikasjon om organisasjonens arbeid med krisehåndtering”. Organisasjonens bruk av sosiale medier fremheves.

Les også:Kommuniser i krisetid - eller dø

Norwegian – Norges beste kommunikasjonsteam

"

Bak en synlig bedriftsleder og en virksomhet som treffer med sin kommunikasjon står det gjerne en dyktig kommunikasjonssjef. Derfor ba Hammer & Hanborg norske kommunikatører om å kåre Norges beste kommunikasjonsteam.

Vinneren ble Norwegian – med kommunikasjonsteamet administrerende direktør Bjørn Kjos og kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik.

Personal og Ledelse har tidligere skrevet om Bjørn Kjos som har håvet inn den ene prisen etter den andre. I fjor fikk han blant annet Kunsten å lede av HR-Norge og Entrepreneur of the Year av Ernst & Young.

Stormberg – mest innovativ og nyskapende

"

Spesialtema for årets utgave av undersøkelsen Kommunikatøren var sosiale medier. Stormberg, med gründer Steinar J. Olsen i spissen – kåres til Norges beste på innovativ og nyskapende kommunikasjon. Tidligere har Steinar Olsen blant annet blitt kåret til norges synligste bedriftsleder.

Les også: Raus etikk gir god butikk

Kommunikatøren er Nordens største undersøkelse blant folk som arbeider med kommunikasjon, informasjon og markedsføring. Tirsdag 4. mai offentliggjorde rekrutteringsselskapet Hammer & Hanborg resultatene av Kommunikatøren 2010.

Hold deg oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev som blir sendt ut en gang i uken.

"
Powered by Labrador CMS