Du er her

Nordic Choice Hotels er Sveriges mest nytenkende innen HR

Under årets utdeling av Human Growth Award i Sverige, var det Nordic Choice Hotels som stakk av med seiren. Prisen ble etablert for å løfte nytenkende innsatser innenfor HR. Juryen la stor vekt på selskaper med sterk bedriftskultur, med HR-arbeid som utløser engasjement hos ledere og medarbeidere, og som tilsammen skaper resultater.
Av Redaksjonen
Publisert 09.11.2017 11:31

- Dette er noe av det beste og fineste en HR-avdeling og et selskap kan oppleve. Jeg er utrolig glad for at juryen har sett og vurdert det langsiktige arbeidet vi gjør og den felles kulturen vi bygger i selskapet. Målet er å skape delaktighet og sikrestille at alle våre 13000 medarbeidere har det gøy når de går på jobb. Denne prisen kommer til å plasseres på en sentral plass på hovedkontoret og minne oss om at godt HR-arbeid bygges over tid og aldri tar slutt, sier Tone Odvold Ålhus, Vice President People & Culture i Nordic Choice Hotels.

Prisen, som ble etablert i 2015 av Wise Group, har raskt blitt anerkjent i HR- og bedriftsutviklingsmiljøer. Juryen bak Human Growth Award baserer sin vurdering på informasjonsinnhenting og dybdeintervjuer. Etter årets granskning ble det klart at Nordic Choice Hotels tok hjem prisen for Årets HR-team og dermed vant Human Growth Award 2017.

- Med prisen vil vi løfte frem det mest innovative teamet og inspirere resten av HR-Sverige til å dele sine beste initativ. Mange bedrifter ser medarbeiderne som sin viktigste ressurs, noe som gjør bedriftsnær og nytenkende HR til en nøkkelfaktor for suksess. Vi er derfor glad for å kunne fortelle om Nordic Choice Hotels sin kreativitet der kulturen sitter i ryggraden, og hver enkelt persons innovasjonskapasitet utfordrer selskaper langt utenfor egen bransje, sier Nathalie Berthelius, HR-sjef i Wise Group. 

Juryens begrunnelse lyder som følger:
"De villeste ideene gir be beste resultatene" mener HR-teamet som står bak en betydelig del av hotellkonsernets satsning på mennesker. I tillegg til utfordrende rekrutteringsmål har teamet også overordnet fokus på to viktige områder, nemlig samfunnsansvar og mangfold. De har implementert innovative rekrutteringsstrategier, der man for eksempel bøter på manglende tilgang på kokker her i Norden ved å hente dem fra Spania, og har inngått en rekke politiske samarbeid for å  tiltrekke seg ulike typer kompetanse. Videre er Nordic Choice Hotels tidligere kåret til Sveriges mest LHBTQ-vennlige arbeidsplass, tilbyr skreddersydde kompetanseutviklingsprogram til sine ansatte og står for bransjens laveste sykefravær.

Årets jury vurderte 48 nominerte før de landet på tre finalister for årets Human Growth Award; Nordic Choice Hotels, Rusta og Santander Consumer Bank. Nordic Choice Hotels stakk av med seieren 8. november 2017. 

(Pressemelding)

Juryen bestod av 2016-finalist Cybercom (Cecilia Westerholm Beer, numera Bisnode), vinner Spotify (Mikael Bäckström), og Lina Cavalli i Wise Consulting.